Friday, June 17, 2011

Nasihat Yang Tak Di Dengari... Kini Memakan diri

thanks pak google

Membuat sesuatu keputusan kadang kala kita perlukan satu kekuatan dalaman yang amat kuat. Hinggakan kita terfikir, mampukah kita untuk menghadapinya? Allah meletakkan dugaan semampu kita. Dia tahu apa yang terbaik utk kita dan kenapa kita harus menghadapi dugaan tersebut. Sabarlah wahai insan yang di duga.

Andai suatu hari nanti keputusan itu,  meletakkan diri kita pada 'rasa' itu kembali, akurlah ia. Mungkin dengan 'rasa' itu, kita tahu sejauh mana kita akan terus melangkah. Rasa itu bukanlah rasa yang ingin mati... walaupun sakit rasa itu, sebenarnya ia memberi suatu harapan tentang sesuatu. Rasa itulah yang akan membentuk sesuatu yang tak akan kita percaya ianya akan berlaku dalam hidup kita. 

Dan sebenarnya 'rasa' itu perlu terhad berada di situ, jika tidak ia akan mengundang masalah kepada kita semula. Dan kita mula pertikaikan ..... dugaan lagi kah ini? Atau sebenarnya kita sendiri yang lalai menyelami 'rasa' itu hingga kita termakan diri?

Bila rasa ini datang kembali... kini kita tahu apa sebenarnya rasa itu di HATI kita....

Hanya Coretan utk seorang sahabat... Sabar dan Tabah, hidup ini memang akan penuh dengan dugaan dan cabaran, dengan itu barulah ada asam garam kehidupan.

No comments:

Post a Comment


Recommended Post Slide Out For Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...