Wednesday, February 29, 2012

Mcm Juri Master Chef lak hahhahahaa



Anda rasa mana yang terbaik???

Tak yah susah2 pk. biar sy yg rasa dan uji tahap kesedapan kek ini


ok...yg ini nampak menarik....cuma tengah2 ni letak angry bird yg besar baru cun

kita tgk apa rasanya....

Rasa ok...cuma kurang manis...

tak percaya????

Nah rasa!!!....



Raffiq ckp ..."Baju Tido dr Bos Papa"

>


<

TQ kak Radin...tak sabar2 dorg nak pakai baju ni, malam tuh gak suruh basuh. Mcmlah tak penah pakai baju tido hahhaahah.....

Tuesday, February 28, 2012

Senang Cite


Camnilah bossss... klu ni tak boleh, tu tak boleh... bos kasi memo jelah bos. Jgn banyak bunyikkk okay.
Bos:(call interkom)Tak leh pakai earphone, dgr lagu
Ros:Naper
Bos:Tak boleh
Ros:Naper
Bos:Tak Boleh. Nnt ganggu keja
Ros:Takder pun, I buat keja sume ok je siap
Bos:Tak boleh
Ros:Kalau tak boleh, kuarkanlah memo. Biar sume org tak leh guna gak
Bos:Sapa yg guna
Ros:Tak kan I nak list down?
Bos:Sapa???
Ros:haihhhhhh....petepekkkk(letak tepon)

Betulah ros ckp, klu nak larang ros, kenalah sume staff gak di larang. Ni sedap2 ros sorg jer tak boleh itu ini. Bos ni suke sgtlah cari pasal ngan ros. Sabar....
Sebulan Berlalu....
Sebulan telah mak pergi
Sebulan juga hati ini pedih
Sebulan hidup ini sepi
Sebulan masih menanti

Mungkinkah mak akan kembali
Mungkinkah akan terjadi
Mungkinkah didatangkan
Mungkinkah ada keajaiban

Keajaiban mak muncul di sisi
Keajaiban mak kembali berseri
Keajaiban menyinari kami lagi
Keajaiban yang kami ingini

Ingini dia duduk di situ
Ingini dia membelai cucu
Ingini dia berbicara tanpa membisu
Ingini dia peluk kami satu persatu

Satu persatu ingatan itu muncul
Satu persatu bayangan itu hadir
Satu persatu igauan itu datang
Satu persatu mimpi itu menjelma

Menjelma kembali saat manis dengannya
Menjelma kembali saat duka dengannya
Menjelma kembali saat santai dengannya
Menjelma kembali saat gembira dengannya

Sebulan ini air mata sentiasa peneman pipi
Sebulan ini hati sentiasa sunyi
Sebulan ini 
Sebulan kemudian
Sehingga bulan mana pun
Tahun keberapa pun
Tahu....dia tak kan kembali
Tapi...dia sentiasa di hati kami
sentiasa di ingatan kami
sentiasa di jiwa kami
Mak sentiasa 'di sisi' kami

Amanlah Mak di sana....Al Fatihah...
Semoga Allah S.W.T mencucuri rahmat ke atas dirimu





Monday, February 27, 2012

Pening Kepala!!!



Biasa klu pening2 pala ni, klu time tu kat umah mak mesti mak panggil dok depan dia pastu dia urut pala, tengkuk...kemudian tak semena-mena ros akan mengesot pala terus ke pangkuan mak. Tido selesa dgn pala yg ringan selepas di urut oleh Arwah Mak...

Thursday, February 23, 2012

Mimpi Abah....mak dtg...mah pun dtg

Abah ckp kat kakak semlm abah mimpi mak dtg umah peluk cium abah. Pastu mah(mak abah) pun dtg jugak. Dua-dua insan tersayang abah dtg dlm mimpi abah... abah ckp mungkin masa abah dah sampai...

Ya Allah...panjangkanlah usia abah. Kami baru kehilangan emak...jgnlah terlalu cepat mengambil abah pula. Kami perlukan abah....
pOSa gANTi

Hari ni last posa ganti ramadhan tahun lepas. Alhamdullilah sempat gak ganti.... Tp otak ni dr td dok pk pasal makanan je. Hadeiiii lah. ni posa berkat ke idak eh. Senarai makanan yg men singgah2 kat otak ros sekrg:
=roti john
=ayam masak kicap pekat
=eskrim mekdi
=nasi ayam BBcorner
=roti jala
=kek oren
=donut big apple
=ayam cili api
=roti tuna 
=lamb chop
=chicken chop tepi masjid Al Ansar
=nasi minyak dgn ayam masak merah
=nasi lemak kat HSBC sri rampai
=Big Mac
Ya Allah...naperlah buruk benar nafsu makan ros ni. Ishkkk ishkkk tapis2.... balik ni gi pasar malam kat paya jaras. kita tgk apa yg selera ye. 1st time gi ni hukk hukk...

pssssstttt ni gara2 semlm seharian mkn biskut ngan roti tuna jelah ni. sahur lak pg td tak sempat mkn....yadehhhh....
Al Fatihah Buat Adik Faris

Gambar Dr blog mazidulakmal
Adik Faris Telah Pergi Buat Selamanya. Al Fatihah....Semoga keluarga arwah tabah menghadapi ujian ini.
Berita selanjutnya dr Blog ini

Wednesday, February 22, 2012

Seharian Semalam

Semlm ambik cuti. Ada hal yg nak diuruskan. Pepg dah hantar rafiq gi skool. Balik je terus wat apam dan packing biskut tuk hantar ke hospital Kuala Lumpur. Ni benarnya janji ros pada arwah mak masa mak lepas dr opt tiroid tu. Mak puas hati sungguh dgn layanan wad kelas 1 (mmg lah makkk...dah nama pun kelas 1 kan) dan Ms Aina Pakar Perunding Pembedahan, mak suke dia. Jadi semlm bg misi2 kat tingkat 3 wad 14 dan turun cr Ms Aina tuh kat wad pembedahan tingkat 1. Mak berjaya pembedahan ni, tp selang 40hari kemudian mak dimasukkan ke wad sbb semput. Masa masuk ni kena masuk wad kelas 3 rasanya...ramai2...rasa mcm tak selesa mak. Tapi mak tak nak pindah. Kata mak ok jer sini. Tp mak terkilan dgn sorg misi yg cucuk ubat kat tiub tgn mak tuh. Laju dia buat, sampai mak terasa sakit tgn. Kemudian tgn mak mula membengkak. Kejam tul misi tu. Klu ye pun nak bertugas...bertugas dgn elok. Kalau nak kasar2, gi keja kontraktor gali lubang. Geram masih bersisa sampai sekrg bila teringat wajah mak menahan sakit.

lebih kurg ginilah apamnya semlm. tak sempat nak ambik pict

dan cookies yg bg pada misi ngan Ms Aina. 

Lepas tuh terus gi setiawangsa, Maybank uruskan tukar penama insurans ros. Dulu letak nama Arwah Mak penerima insurans ros. Jadi kenalah tukar sekrg. Tukar alamat rumah sekali. Selesai di sini kami singgah ke kubur arwah. Batu nisan pun dah dipacak dgn nama arwah. Cantik...tak leh lama-lama di sana, anak2 dah wat hal main lecak.Kami terpaksa beransur pulang ke Puncak Alam...Nnt kami datang lagi...


Al Fatihah Buat Arwah...


Monday, February 20, 2012

Mari sama-sama menghulurkan sumbangan

gambar dr blog mazidulakmal

Berita selanjutnya sila klik di sini

Jika tidak mampu menyumbang dari segi kewangan, hulurkan secebis doa yang ikhlas, semoga anak kecil ini kembali sembuh sediakala...

Saturday, February 18, 2012

Ternganga jap tgk budak ni


dan tgk ni.....

Bila benda penting tertinggal di rumah

Banyaknya hp ecahhhhh!!! pinjam 1. HP mama tertinggal lorrrr hukkk hukk.... mencik tol tertinggal hp tau. ni lak si ecah tgh demam. pepehal camner dorg nak contact aiyooooo.....

Friday, February 17, 2012

Sambal Telur Rebus 

Sambal Ikan Bilis + Telur Rebus....

Antara lauk fav mak dan ros.... selalu klu kitaorg balik dr kenduri kawen dulu mesti dpt banyak telur rebus. Maklumlah mak kan ramai anak, cucu-cucu...mesti dpt banyak bunga telur. Mesti mak masak sambal. Sedap sangat kalau air tangan mak yang masak kan....Rasa mmg tak kan sama dgn masakan kita....

Teringin lak nak makan ni. Mlm ni nak masak lah. Mesti teringat-ingat mak. Hmmm aritu masa mak masih ada, kakak ipar masak kan ni. Bawak dr rumah dia...mak simpan je. Bila ros sampai rumah mak, mak suruh ambik nasi mkn. Gi dapur ambik nasi, lauk...bawak ke luar duk dgn mak kat depan...
kat kerusi nilah kami anak beranak duduk...pastu mak kuarkan telur sambal tunjuk kat ros. Wahhhh....bestnya...makan mmg bertambah. Mak suka tgk anak2 dia mkn.... Tu mmg perangai mak dr dulu. Lagi-lagi klu bulan posa. Lauk terhidang...kami sume dah bersimpuh dpn lauk...mak kat kerusi ni gak lah duduk....sambil perati kami bukak posa. Mak biasa akan mkn ringan2 dulu...kuih-muih... paling mak suke kuih kacang hijau, talam, kasui...seri muka.... Bila dah habis cucu-cucu mak makan bukak posa, baru mak duduk ngan kami...kami mkn sesama sambil borak2...indahnya saat dgn mak....Puasa kali ni mesti takder lagi detik2 begini. 






Mak kata.....

Penah dengar tak pantang larang orang tua-tua cakap "Jangan Angkat Kaki Masa Baring Meniarap, Nnt Mak  Meninggal Cepat"

pinjam pict dr sleepapneadisorder.info

Mak ckp mcm tu bila setiap kali ros buat mcm ni. Bila dgr ros akan senyum je.... pastu turunkan kaki. Kekdg benda dah terbiasa.... Tp bila teringat balik....hmmm....cepatnya mak dah 'pergi'... Ini kekdg pantang larang org tua mungkin sbb tak elok pun kaki mcm ni...krg org tak perasan lalu leh tersadung kaki kita kan....Tak kiralah sekrg ni pantang larang atau tak... klu dah kata2 mak...jgnlah ingkar lg kan. Ikut je....

miss my mak!

Teknik Stencil

Ingat tak pasal teknik stencil yg ros buat tuk wall rumah ros?? bukan wall FB tau. Sbb ada member nak tau cara2 buat plastik stencil tuh, sini ros letak cara2 dia....

cari mana2 corak yg suke kat tenet. print size A3. dan beli plastik A3

Cantumkan kedua-duanya

potong ikut lukisan belakang tuh
*pandai2 adjust, klu rapat sgt antara garisan corak tuh, kita jauhkan

dah siap.... plastik ni dah leh guna tuk buat teknik stencil kat wall rumah...

cara-cara nak cat leh tgk pada entry lepas teknik mengecat

HUKUM LETAK BUNGA DI ATAS KUBUR


"Letak bunga yang segar...selama dia hidup, selama itu dia bertasbih pada Allah, mudah-mudahan dapat tumpang dari tasbih tersebut kepada mayat tersebut..."

Selanjutnya sila dgr dari Ustaz Azhar Idrus



Wednesday, February 15, 2012

Alhamdullilah....rezeki...

Minggu ni mmg bz lah ye. nasib blog ni dah siap cantik2. dpt job buat Choc Chip Cookies. Pack kecik2...hheheheh suke buat biskut ni. Nak kena siapkan Ahad ni. so hari ni kena cari barang....


buat pack kecik2 gini kannn..... bestnya bila satu rumah bau biskut hahhahaa....


Tuesday, February 14, 2012

Mana lagi murah???

Biasa korang beli barang2 rumah kat pasaraya atau kedai2 kawasan perumahan. Mcm ros jenis yg kureng masak2 kat umah ni, beli kat kedai2 biasa je. Klu beli banyak2 karang mcm bawang2 tu ada lak yg kuar pokok dlm fridge tuh kan.... jadi beli bawang dlm rm2-3 gitu dptlah dlm 7 hingga 8 biji...leh lah guna tuk beberapa kali masak.

Nak dijadikan cite, ros ngan asben kena gi beli brg2 tuk umah mertua. memandangkan anak2 mak mertua ngan adik ipar yg jaga, jd brg2 masak kitaorg kena belilah sikit2 kan....

Semlm kitaorg try beli brg kat satu pasaraya yg baru bukak kat area Meru tu. Teruja lah jugak kan...beli ikan rasanya murahlah berbanding beli kat kedai2. Sekali masa nak bayar nampak dia longgok bawang berguni2 kat depan. Tgk2 kelip2 mata.... biar betoiii... 1 guni kecik merah tu...bawang besar india harga dia rm4.50. Ubi kentang lak rm5.00. Padahal td dah ambik ubi kentang siap timbang dlm 10 biji rm2.93. Nak dibandingkan dgn yg guni ni....berbaloi lg ambik guni kan. So dgn excited nya ambik seguni bwg, seguni kentang.....bangga sat dpt beli brg murah hhahahaah....

Yang tak bestnya bila sampai umah...adik ipar tanya beli bwg ni brape RM???? kita jawab lah RM4.50. Dia ckp dia beli kat pasar borong RM3.... Errrrrrrrkkkk apa dorg untung ekkkk????Lg murah. Lepas ni kena jejak pasar borong lak lah yeee......

Antara pasaraya yg biasa dikunjungi...

carefour mmg oklah...selesa nak beli2 brg. bersih...

dulu klu kata nak beli brg kat jusco, dia punya pasaraya tu...rasa mcm org2 berduit je beli sini. Tp bila tgk sesetengah barang....ada yg lagi murah berbanding pasaraya lain. ros suke beli buah kat sini sbb cantik2. kekdg udang dia jual murah ada discount klu dah mlm sbb nak tutup kan....

mmg biasa gi beli tesco. kekdg susu pampes beli kat sini murahlah jugak....besar dan selesa nak tolak2 troli tu kan. nak beratur pun tak yah panjang2....byk kaunter bukak

belum penah masuk lagi. tp org kata murah. lg satu kedai ni bumiputera je leh bukak bisnes. Leh lah menaikkan ekonomi kita kan...nak trylah gi nnt. sokonglah kan...klu bukan kita sapa lg nak sokong ye takkkk....

heheheheh leh kiralah baru baper kali je masuk. dlm tak lebih 5 kali sepanjang 29tahun ros hidup...
leh tahanlah harga dia. cuma bila ramai org rasa tak selesa lak nak beli belah.

giant gi sana klu nak beli brg sikit2...sbb nak tolak troli pun payah. sempit. maklumlah kekdg gi pun giant yg kecik2 mcm kat setiawangsa tu.

pstttttttt....gambar2 sume dr pak google. mintak pinjam ye....


Apapun yg pasti brg2 dlm sume pasaraya ni... ada yg murah ada yg mahal. kekdg brg lain murah...brg yg tu lak mahal. soooo...pandai2lah bijak membeli. jgn korg beli brg separuh sana, separuh sini...pastu patah balik... korg rugi minyak nak patah2 balik atau gi byk2 tempat dan kekdg byr parking pun ye kan....buang masa lg. 

Pasar borongggg..... lu tunggu haaa...wa mau tgk lu punya harga ok ker idakkk....klu ok minggu2 lu tgk muka gua jugak. muaahahahah....

Saturday, February 11, 2012

Sekitar Pengebumian Arwah Mak
Semoga roh Arwah tenang dan ditempatkan dikalangan yg dikasih Allah S.W.T



Abah...yang sentiasa bersama kami











coretan kisah terakhir di sini
coretan kak sulong di sini

Kalau ada yg tak puas hati tentang entry kali ni, sy minta maaf. Tapi entry ini sekadar mengingati saat-saat kami kehilangan orang yg telah melahirkan kami, menyusukan, membesarkan dan bersama-sama abah kami dia mendidik kami menjadi seperti sekarang. Dan biarlah gambar-gambar tanah perkuburan ini memberi seribu peringatan pada yang masih hidup...bahwa kita semua akan mati jua.
Terima kasih buat Cik Sal sbb merakamkan gambar2 ini.
Recommended Post Slide Out For Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...