Monday, June 27, 2011

boring tahap gaban!!!!!!!


Sepatutnya ros cuti hari ni. Ntah camner leh lak dgn selamber masuk opis. Dok belek2 keja kat opis, pk asallah takder keja urgent ni, rupanya keja sume dah settlekan pagi sabtu lepas sbb pk kan nak cuti hr isnin. Hmmmm.. so borink2 ni, ros buat lah pict ni tuk ct mysara sbb jiwa tgh sesak dan sebu ngan pangai sesetengah org yg tuuuuuuuuuutttt... Sabar ct...... hhehehehe. Jadi ambiklah pict nih wat penyejuk hati ct alik ye!!!!

Thursday, June 23, 2011

Hati Berbunga-Bunga Toinnnnkkkkk!!!

Pagi nih mood baik sgt... dgn hati yg senang dan tenang bangun pagi... rasa happy sgt2. Semoga ia kekal hingga ke akhir hari ini... aminnn...

sesapa brani spoilkan mood hari nih...siaplahhhhhhhh!!!!! org posa nih... posa nihhhh!!!! jgn cari pasallll

Wednesday, June 22, 2011

Satu Ke Kamu Empat tuk SAYA??? erkkkk... opsss!!

crd to google

Terfikir tak kekadang bila kita menunding jari ke arah seseorang, 4 ke arah kita semula?? Hmmmm berfikir sejenak. Apabila satu masalah melanda diri kita, duduk muhasabah diri, kaji diri dan masalah, cari punca dan sebab serta penyelesaiannya. Jangan bertindak melulu dan menunding jari ke arah org lain dengan mencari setiap sudut dan ruang kesalahan orang lain untuk menutup puncanya dari diri kita sendiri.

Berfikirlah dengan menggunakan akal dan kematangan diri. Bukan dengan emosi yang kadang kala kita tahu, dengan diri yang dikawal org perasaan hati dan emosi yang tidak stabil, seseorang tu mampu bertindak di luar batasannya. 

Bila kita mahukan seseorg itu mendengar kata-kata kita, kita perlu lebih toleransi dan bekerjasama agar dia tahu di mana kedudukan dia dalam diri anda. Adakah sebagai seorg sahabat/kekasih/teman suka atau duka atau hanya sekadar 'teman lalu'??  Teman lalu bukanlah bermaksud teman yg zaman lalu tapi teman yg sekadar teman. ada takper...takder pun takper.... 

Dan jangan jadi bagai kan 'ketam mengajar anaknya berjalan'. Pendek ayat, jgn jadi mcm Ibu Ketam. Jika kita sendiri melakukan kesalahan itu, melakukan perkara yg tidak disukai oleh org lain, bagaimana kita hendak melarang orang lain daripada melakukannya?? Senang cite kita kata "ko jgn buat mcm ni" tp dlm masa yang sama, kita pun sedang buat. So apa kes??? 

Berbalik kepada tajuk... jadi sebelum kita menunding jari ke arah orang lain, sila lihat diri kita dulu. Dan ros... sentiasa melihat semula ke empat2 jari yang menunding ke arah ros kembali itu. Dan setiap jari mewakili  setiap perkataan iaitu  "Think  Before  You  Speak"

Tuesday, June 21, 2011

Hantaran 










Sajer  nak interframe hantaran yg di buat khas oleh kakak ros. Lawa kan... dulu hantarn sempoi2 jer. sekrg benda yg org nak tgk masa majlis kawen ialah hantaran kedua belah pihak. layannnn.....
Insaf Jap

Pepagi dah tapau bihun ngan telur mata. Pastu sampai2 opis terus wat milo ais. hehheheh melampau kan. kat opis pun nak wat milo AIS. Layan bekpes, sekrg kekenyangan, Alhamdullilah sgt2. Sebenarnya apa yg buat ros insaf jap nih pasal mlm tadi balik2 rumah terus dah rasa perut pedih. mintak ecah tolong sapu minyak, pastu dgn kepandaiannya dia gi gosok mata dia lak. hahahahahahha terkelip2 mata tahan pedih kena minyak angin. Tulah angkara skip2 mkn, pastu dgn perut kosong kelmarin gi belasah makan pucuk ubi lemak sebekas muahahahaha terus gastrik semlm. Bangun pagi td rasa mcm dah ok perut ni tu yg terus tapau bihun hhehehe.
Mekasih kat anak mama sapukan minyak. aura anak yg buat perut mama lega kot hehhehehehe.

Friday, June 17, 2011

Nasihat Yang Tak Di Dengari... Kini Memakan diri

thanks pak google

Membuat sesuatu keputusan kadang kala kita perlukan satu kekuatan dalaman yang amat kuat. Hinggakan kita terfikir, mampukah kita untuk menghadapinya? Allah meletakkan dugaan semampu kita. Dia tahu apa yang terbaik utk kita dan kenapa kita harus menghadapi dugaan tersebut. Sabarlah wahai insan yang di duga.

Andai suatu hari nanti keputusan itu,  meletakkan diri kita pada 'rasa' itu kembali, akurlah ia. Mungkin dengan 'rasa' itu, kita tahu sejauh mana kita akan terus melangkah. Rasa itu bukanlah rasa yang ingin mati... walaupun sakit rasa itu, sebenarnya ia memberi suatu harapan tentang sesuatu. Rasa itulah yang akan membentuk sesuatu yang tak akan kita percaya ianya akan berlaku dalam hidup kita. 

Dan sebenarnya 'rasa' itu perlu terhad berada di situ, jika tidak ia akan mengundang masalah kepada kita semula. Dan kita mula pertikaikan ..... dugaan lagi kah ini? Atau sebenarnya kita sendiri yang lalai menyelami 'rasa' itu hingga kita termakan diri?

Bila rasa ini datang kembali... kini kita tahu apa sebenarnya rasa itu di HATI kita....

Hanya Coretan utk seorang sahabat... Sabar dan Tabah, hidup ini memang akan penuh dengan dugaan dan cabaran, dengan itu barulah ada asam garam kehidupan.
Raya Menjelma Lagi

Tak lama lagi nak puasa dah... time tuk order biskut raya. tapi rasanya tahun nih mcm tak sebest tahun-tahun lepas.... :( ... Emmmm.... tgklah camner nnt. Yang penting anak-anak mesti kena happy. Tahun nih azam tak nak tempah banyak-banyak kuih raya. Mcm tahun-tahun sudah rugi jer kuih raya tak termakan. last-last bawak gi opis, sesi menggemukkan badan.

Tahun nih nak tempah tart nenas ngan choc chip kalerful. dua cukup lah.... raya zaman sekrg mana lah org nak mkn kuih raya sgt kan. hidangan lain jer pun dah cukup buat perut full.

Tema baju tahun nih kaler gray. Lum tempah baju lagi tp dah book kat tukang jahit tuh.

Tak sabar tunggu puasa ni. Harap dapat puasa penuh mcm tahun-tahun sudah.

choc chip kalerfull
pssssttt sapa nak order leh inform ros. kakak ambik order wat biskut nih.

Tuesday, June 14, 2011

My BeeZee Day

Selalu org bz time akhir2 bulan. Tapi ros ni akhir bulan pun bz, tgh2 bulan pun bz. Haihhhhhh... pg2 jer tadi bos dah cari pasal. 5 6 kali call. Ada jer yg tak kena. sampai kan ros hempas gak lah tepon tuh. Dia pandang jer dr bilik dia. Heloooo bos... tak nampak ker org tgh banyak keja ni???? Gangguan sungguh....

Nyampah2.... time lunch pun kena wat keja. ishkkkkkkk!!!!!!!! sungguh ros bengang gilerrrrr. Patut time nih nak luangkan masa buat blog ngan update FB hehheheheh....

Ok ok bosssss.... outt!!! nak sambung wat keja!!!

Monday, June 13, 2011

Cadbury Contest...

Dulu ros ngan family ada masuk contest cadbury. Mmg sonok sgt sbb dlm masa yg sama kitaorg dapat kumpul sama2 tuk ambik gambar... sekrg cadbury buat contest lg. kali ni kat FB. so korg nak join leh lah join.....

klik di sini


masa masuk contest ni kitaorg menang lah gak ... dapat hadiah seribu hinggit... dapat jer 
duit tuh kitaorg wat derma kat masjid ngan wat BBQ.

Saturday, June 11, 2011

Sabtu yg Tototttt totoootttttt!!!

Boring giler hari sabtu. Nasib ada keja edit mengedit pict. Kalau tak sure dok termenung kat luar umah mak nihhhhh.... Klu termenung tuh leh hasilkan duit, dah kaya raya ros sekrg!!!
So inilah hasil keboringan di hari sabtu



-ni sbb boring tahap max... so ros masak nasi goreng seafood ngan ayam goreng ala mcd..
Ikhwan-NurSyafiqah(Selvia)

Wedding Photoshoot by Ros n Pixel N Design ... pict dlm ni yg ros ambik. tp photographer pro punya lum sampai lgk.... layannnnzzz!!!




ingat nak mintak kebenaran tuan punya keta...rupa-rupanya tu keta anak makcik ros hhehehehe... 
tu lah jadinya kalau "mesra saudara" sgt hhahahahah




















mcm budak2 jer kan pengantin nih kannnnn.... haaaa tu lah dia. Mmg budak2 pun. Kecik2 dah nak kawen. Huuuuuuhuhuhuhu lantak le...asalkan korang bahagia selamanya... 
Oh yer, pengantin perempuan ni orang Sabah, Masuk Islam. Menerima saudara baru nih, harap2 suami dia dpt bimbing dia....

psssstttt pasni kena 'basuh' sikit dia nih. Tak leh dah pakai2 baju mcm ni...dah jadi bini org huhuhuhu lelagi dah jadi masuk Islam... kenalah amalkan cara berpakaian org Islam....
Photoshoot

Semlm ikut adik ipar Endy ambik gambar kawen. Pastu ambik gambar outdoor sekitar KL dan Tasik Jelatek. Abis ambik gambar kul 12am...huhuuhh ngantuk+letih+lenguh tangan pegang kamera bapak besar.... hadehhhhh... tak suke2. Tp benarnya seronok pusing KL ngan pengantin ambik gambar. Emmm... bila2 nanti ros nak ambik gambar budak2 kecik kat taman lak. Tapi kena mintak bantuan pro. Semlm ambik gambar pun ala gitu2 jer.... Taklah sekritip yg profesional. Petang ni nak upload hasil semlm.... Tak sabar nak alik edit pict2 tuh....

Wednesday, June 8, 2011

Hari Malang? Keeee Malang tak berbau??? Keee Malang berbau hangit???


Dok drive gi kerja pagi td bau hangit...haissshhhh keta ni wat hal lak. Keta dah berasap2 terus ke tepi. Hmmm.... call sume org tak jawab. Maybe awal sgt kot. Time2 gini sume rushing nak gi keja kot. Tgk2 hp lak habis bateri, time ginilah hp nak abis bateri kannnnn.... Dah tu perut lak memulas mulas. Selalu tak penah lak memulas pagi2 nih. Dugaan...dugaaaannnnn.....

Terima segalanya dgn pasrah. Masuk opis lambat... keja berlambak... keta kena tarik masuk bengkel. Hikmahnya akhirnya masuk bengkel gak keta tuh. Dok tangguh2 sbb bz nak hantar ke bengkel. Last2 masuk gak. Harap pasni takder masalah lain. Cuma terpk klu lah rosak td tuh anak2 ada dlm keta...kesian dorg berpanas tepi jalan. Pasni kena lebih berhati-hati dan uruskan kereta dgn baik. Air jgn lupa isi... minyak hitam kena check huuhuhuhuh...

bai...bai keta... huhuhuuhu

ni bag chasha dlm keta. harus diselamatkan dahulu. balik nnt mesti dia carik. 
Jalan masuk opis bawak bag ni habis kena perli hehhehehe
Pembuli Raffiq!!


Chasha ni mmg suke buli raffiq. Sikit2 dgr raffiq nangis. Ni semlm dia main kamera raffiq. Ikut selamba dia jer lah sampai raffiq mengadu2 kat ros. Apa yg ros leh ckp, sabar raffiq... jgn marah dia karang dia campak kamera tuh hhehehehe...Sabar...sabar...

dgn muka tak bersalah.....

Tuesday, June 7, 2011

Model Of the Week
Nama: Khaisya Rania
Umur: 2 tahun

Sunday, June 5, 2011

Hari Ibu

Hari tuh tak wat pun entry pasal hari Ibu kan... jadi ros masukkan kali ni hari ibu yg kitaorg raikan bersama Ibu tersayang. Muahhh!! sayang mak! Maleh nak cite panjang2... tgk gambar jerlah ek





































Recommended Post Slide Out For Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...